- 1 of 2 tuinzakken gratis aanvragen via het formulier
- De tuinzak wordt na invullen van het formulier tussen 5 – 10 werkdagen thuisbezorgd
- De tuinzak blijft eigendom van de gemeente. Binnen 2 weken moet je de volle tuinzak(ken) weer laten ophalen
Laten ophalen
- Het laten ophalen van de tuinzak(ken) vindt plaats van maandag t/m donderdag
- Aanmelden gaat via het formulier, per e-mail ontvang je een ophaal-afspraak
- Zet de tuinzak(ken) op de afgesproken dag voor 7:30 uur op de kliko opstelplek
Tuinzak niet opgehaald of afspraak annuleren
- Dit kun je doorgeven door middel van het formulier
Wat mag wel in de tuinzak:
- knipsel van hagen
- organisch tuinafval dat te groot is voor de kliko
- snoeiafval
- takken tot een dikte van 10 cm
Wat mag niet in de tuinzak:
- boomstronken, kluiten en boomstammen
- bouw- en sloopafval
- hout (planken, tuinmeubelen, schuttingen)
- graszoden
- tuinaarde
- zand
Als bij inzameling of verwerking blijkt dat er niet toegestane afvalstoffen in de tuinzak zitten worden de extra kosten voor het inzamelen en verwerken bij jou in rekening gebracht.
Let op: naast de tuinzak mag je geen extra tuinafval aanbieden. De inzameldienst neemt dit niet mee.
Tuinzak blijft van gemeente
De tuinzak blijft eigendom van de gemeente Stichtse Vecht. Binnen 2 weken moet je de volle tuinzak(ken) weer laten ophalen. Ongebruikte tuinzakken moeten weer ingeleverd worden bij een afvalscheidingsstation of meegegeven worden aan de inzameldienst. Voor elke tuinzak die je niet inlevert brengen we € 10,- in rekening.
Door op de juiste wijze gebruik te maken van de tuinzak draag je bij aan duurzame verwerking tot compost of groene energie van het grof tuinvuil.
De tuinzak blijft eigendom van de gemeente. Je kunt gratis gebruik maken van deze service.