- doorgeven als je langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft
- maximaal 5 dagen voor vertrek doorgeven
- blijft er iemand op jouw adres in Stichtse Vecht wonen, dan moeten alle personen die wel naar het buitenland vertrekken persoonlijk op afspraak naar de gemeente. Dit geldt ook voor minderjarigen
- maak een afspraak
- neem een geldig identiteitsbewijs mee
- online doorgeven met DigiD kan alleen als er niemand achterblijft op jouw adres
Als alle personen van het adres naar het buitenland vertrekken kun je de verhuizing online of persoonlijk aan de balie doorgeven. Je kunt de verhuizing doorgeven voor de volgende personen:
- jezelf (vanaf 16 jaar)
- samenwonende echtgenoten of geregistreerd partners: voor elkaar
- ouder, voogd of verzorger: voor hun kinderen jonger dan 16 jaar
- kinderen ouder dan 16 jaar: voor hun inwonende ouders
- de curator: voor een persoon die onder curatele is gesteld
Let op: als je samenwoont (dus niet gehuwd of geregistreerd bent als partner), dan moet ieder voor zichzelf de aangifte doen.
Vertrekken niet alle bewoners van het adres naar het buitenland dan kom je met iedereen die meeverhuisd op afspraak naar het gemeentekantoor om de verhuizing door te geven. Online aangifte is dan niet mogelijk.
Bewijs van uitschrijving
In veel landen heb je een bewijs van uitschrijving nodig. Vraag hierom als je jouw emigratie doorgeeft. Bij aangifte vertrek naar Curaçao, Bonaire of Sint Maarten is een bewijs van uitschrijving verplicht. Dit bewijs heb je daar nodig bij de inschrijving. Na jouw emigratie vraag je dit bewijs aan bij een gemeente met een Register Niet Ingezetenen (RNI). Zie www.rijksoverheid.nl welke gemeenten dat zijn.
- jouw geldig identiteitsbewijs